Bez glutenu,  Ciastka, bułeczki, rogaliki,  FIT Słodkie,  Low carb,  Naleśniki/ Placki,  Wegetariańskie

Placuszki dyniowe z mąką kokosową (low carb)

placuszki dyniowe, placki low carb, placuszki kokosowe, placki kokosowe, placuszki low carb, mini pancake, mini pancakes dyniowe, dynia przepis, fit placki, fit placuszki,


Może bardziej jesiennie, niż zimowo, ale dynia zawsze dobra 😉 Zazwyczaj sięgam po nią w wersji pieczonej na słono, chociaż słodka tarta w stylu amerykańskim też mi bardzo smakowała. Placuszki dyniowe też są rewelacyjne, a z dodatek mąki kokosowej bardzo tu pasuje!

Takie placuszki na bazie dyni z dodatkiem mąki kokosowej będą też sycące, a sam kokos wnosi tropikalnego klimatu… Połączenie polskich klimatów z ciepłem tropików – rezultat świetny!

Idealna propozycja na śniadanie dla tych, którzy nie przepadają za owsianką, ale lubię słodkie śniadania. Wolą posiłki białkowe od rana, ale tęsknią za słodkim początkiem dnia 😀
Mąka kokosowa jest niskowęglowodanowa, dynia tak samo, a jajko to idealne źródło białka i witamin!
Koniecznie do zrobienia 😉



Placki dyniowo-kokosowe

5-7 sztuk

– 200 g startej dyni
– 30 g mąki kokosowej
– 1 jajko
– 1 białko
– 50 ml mleka roślinnego/zwykłego
– odrobina cynamonu
– słodzik- u mnie 2 tabletki stewii
– odrobina masła klarowanego/oleju do smażenia

Dynia powinna być starta na drobnych oczkach, ale nie na papkę.
Jajko roztrzepać z białkiem i mlekiem. Dodać pozostałe składniki. Wymieszać. Odstawić na 15 minut- to ardzo ważne, gdyż w tym czasie mąa kokosowa wchłonie wpłyny. Jeśli masa okaże się zbyt sucha, to znak, że mieliście bardziej chłonną mąkę kokosową i trzeba dodać trochę płynów. Jeśli za mało, to wystarczy dosypać odrobinę mąki 🙂

Patelnię dobrze rozgrzać z dodatkiem tłuszczu- ja smarowałam po prostu patelnię kawałkiem masła klarowanego. Układać placuszki dyniowe za pomocą mokrej łyżki i delikatnie rozpłaszczyć. Gdy łyżka jest zamoczona w wodzie, to nie klei się do ciasta.

Ważne, żeby od razu po ułożeniu placuszków zmniejszyć ogień na mniejszy i przykryć pokrywką. Placuszki smażyć kilka minut z każdej strony.


Polecam nie robić dużych placuszków, bo mogą się rwać- taka natura mąki kokosowej.

Same w sobie są mięciutkie i wcale nie suche, a to zasługa dyni. Najważniejsze, żeby się nie spieszyć i delikatnie przewracać! 🙂

Smacznego moi drodzy!

Mam nadzieję, że przepis przypadnie Wam do gustu i takie placuszki dyniowe będą u Was często gościć. Warto też zaserwować je dzieciom i przemycić w ten sposób trochę warzyw do diety 🙂


placuszki dyniowe, placuszki kokosowe, dieta low carb, keto naleśniki, keto placuszki, naleśniki mini bez mleka, pancakes dyniowe, fit pancakes,


fit pancakes, zdrowe śniadanie, śniadanie low carb, słodkie śniadanie bez cukru, fit placuszki, ewa chodakowska przepisy, placki dyniowo-kokosowe,


fit słodycze, dietetyczne przepisy, dietetyczne pancakes, zdrowa dieta, dietetyka bez granic, zdrowe jadłospisy, zdrowe pomysły na śniadanie, co jeść na śniadanie,

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *