Bez glutenu,  FIT Słodkie,  Naleśniki/ Placki,  Śniadanie

Omlet proteinowy z dodatkami- idealny na śniadanie!

omlet migdałowy, śniadanie białkowe, śniadanie białkowo-tłuszczowe, omlet proteinowe, śniadanie proteinowe, naleśniki proteinowe, omlet proteinowy,


Miałam owsiankową fazę, teraz przede wszystkim na śniadanie zajadam wiosenną sałatkę z rzodkiewki, ogórka, papryki i innych dodatków. W leniwe poranki wolę jednak coś na ciepło i coś słodkiego. Omlet jest świetną opcją, gdyż to sycąca wersja. Użyłam nisko-węglowodanowej mąki migdałowej i tym samym powstał omlet proteinowy w słodkiej wersji z owocami i innymi, pysznymi dodatkami!

 

U mnie uzupełnieniem omleta były prażone jabłka, masło orzechowe, dżem wiśniowy i kawałek banana. Całość jest posypana erytrolem.

 

To śniadanie mimo, że słodkie nie zawiera zbyt wiele cukrów dodanych- jedynie cukier w dżemie, w owocach no i erytrytol. Za to mamy solidną dawkę białka w postaci białek jajek i mąki migdałowej. Idealny omlet proteinowy, po prostu! 😉




Omlet proteinowy z mąką migdałową:

– 2 białka (60 g)
– 1 żółtko  (20g)
– 20 g mąki migdałowej ( użyłam odtłuszczonej)
– 10 g mąki ryżowej
– nauralny aromat waniliowy
– 1 łyżka erytrolu
– 50 ml wody daktylowej*
– szczypta soli

+ dodatki 200 g jabłka z cynamonem uprażonego na wodzie, bez cukru i tłuszczu. Banan, dżem wiśniowy i lekko rozrzedzone masło orzechowe 😀


Żółtko i białka roztrzepać z erytrolem i wodą od gotowania daktyli. Dosypać mąkę migdałową, ryżową, sól i aromat. Chwilę zmiksować – do połączenia składników.
Odstawić na 10 minut.

Smażyć na odrobinie tłuszczu- u mnie wyszły 2 omleciki, które przekroiłam w trójkąty. Omlety przypominają bardziej cienkie naleśniki, niż biszkoptowe placuszki, ale są równie smaczne i bardzo pożywne.

Całość to jakieś 450 kcal- użyłam masła orzechowego odtłuszczonego, ok. 50 g banana, nie policzyłam wody z daktyli, ale to kaloryczność akurat znikoma.
Jak dla mnie taki omlet proteinowy to świetna opcja, gdy mamy ochotę na coś słodkiego, ale przy tym sycącego i odżywczego!

* wodę daktylowę uzyskałam poprzez gotowanie daktyli. Lekko je rozdusiłam i wyciągnęłam. Woda powinna mieć lekko brązowy kolor.


Omlet proteinowy gotowy! Świetny praktycznie ze wszystkim- ogranicza Was tylko wyobraźnia. Jeśli szukacie inspiracji na fit posiłki, to zajrzyjcie do mojej zakładki FIT SŁODKIE 😉



omlet proteinowy, omlet migdałowy, naleśniki proteinowe, naleśniki białkowe, omlet białkowy, słodkie śniadanie, fit przepisy, fit śniadanie, fit omlet na słodko, omlet na słodko,



omlet na słodko, naleśniki na słodko, naleśniki bezglutenowe, naleśniki proteinowe, naleśniki białkowe, śniadanie białkowo-tłuszczowe, omlet proteinowy, omlety, omleciki, omlet na slodko,

One Comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *