Bez glutenu,  Desery,  FIT Słodkie,  Śniadanie,  Wegańskie

Jaglanka brownie z mango i morwą! Bomba witamin

jaglanka brownie, jaglanka czekoladowa, jaglanka weganska, budyn czekoladowy weganski, zdrowy budyn, zdrowe sniadanie, slodkie fit sniadanie, blog kulinarny




Hej, cześć i czołem! Komu smakowite śniadanie? Do tego sycące i niezapychające? 😉 Mam nadzieję, że skuszę Was na to właśnie połączenie smaków – oto moja jaglanka brownie! Jeśli potrzebujecie czegoś kojącego nie tylko ciało, ale też umysł, co smakuje jak kaloryczny deser, to koniecznie spróbujcie tej czekoladowej jaglanki z dodatkiem owoców, buraków i morwy białej, która jest zbawienna. Bowiem suszone owoce morwy białej sprzyjają utrzymaniu prawidłowego poziomu cukru krwi. 

Według indeksu glikemicznego gotowana jaglanka/kasza jaglana plasuje się dość wysoko, co oznacza, że możecie szybciej czuć głód po jej zjedzeniu. Ale tylko jeśli źle skomponujecie posiłek. Jaglanka może być sycąca na długo! Wystarczy dodać białko i tłuszcz, a ładunek glikemiczny takiej jaglanki obniży się, więc nie poziom cukru będzie stabilny 🙂 Gwarantuję,że z dodatkiem kakao, buraków i rewelacyjnej morwy białej to śniadanie nasyci Was na dłużej 🙂



Jaglanka brownie – jednooporcjowa 😉

– 40 g kaszy jaglanej
– 1/3 szklanki wody
– 1 szklanka mleka roślinnego/zwykłego/bez laktozy (wg uznania)
– 15 g kakao naturalnego- niesłodzonego
– 1 łyżeczka mąki kokosowej
– 2 kostki czekolady- najlepiej bez cukru
– 1 łyżka syropu klonowego*- można też zastąpić syropem bez cukru (teraz na rynku jest dużo możliwości)
– 30 g tartych buraków
– szczypta soli
– guma ksantanowa- opcjonalnie jeśli jaglanka ma być jeszcze bardziej gęsta


Dodatki:

– mango + pół brzoskwini z syropu (bo została po robieniu ciasta)
– pomelo
– suszona morwa biała
– łyżeczka oleju MCT – dodany bezpośrednio do jaglanki.



Kaszę jaglaną należy podprażyć. Następnie dobrze przepłukać. Zalać mlekiem roślinnym i dosypać sól oraz kakao. Gotować przez 20 minut. Dodać buraczki i syrop klonowy. Budyń rozpuścić w 1/3 szklanki wody. Dolać do gotującej się jaglanki. Podgotować jeszcze przez chwilę. Dodać startą czekoladę. Następnie całość zblendować. Jeśli jaglanka jest za rzadka, możecie dodać odrobinę gumy ksantanowej- dosłownie na czubku łyżeczki. Ponownie wymieszać.


Jaglanka brownie gotowa! Możecie podawać z moją albo własną propozycją dodatków 🙂 Świetnie smakuje z mango, ale też cudownie sprawdzą się wiśnie albo truskawki. W okresie zimowym pomarańcza przeniesie Was w magiczny świat. Ja też bardzo lubię dodawać jakiś orzeźwiający akcent i wtedy sięgam po jogurt kokosowy ten z Lidla czy jogurt z Alpro o smaku brzoskwiniowym 🙂 Nie zapominajcie jednak o morwie białej —>

Morwa biała to Wasz sprzymierzeniec. Suszone owoce są bardzo smaczne, słodkie i jędrne. Idealne jako dodatek do deserów, no a moja jaglanka brownie z jej dodatkiem zyskała nie tylko na smaku, ale też na strukturze. Morwa biała jest lekko twarda, ale mięsista. Uważajcie jednak na to, jaką morwę białą kupujecie i w jakiej cenie 😉 Wiem, że w sklepach ciężko ją dostać w przystępnej cenie. Czasem zdarzają się promocje, jednak ja na przykład wolę ją kupować przez internet, zresztą część zakupów spożywczych dokonuję właśnie poprzez sklepy internetowe. Sprawdzoną morwę białą znajdziecie w BdSklep – polecam 🙂


* uwaga na podróbki, kupujcie ten z Kanady – w promocyjnej cenie zakupiłam tutaj – jest pyszny. Zamiast syropu możecie użyć innego słodzika. 



jaglanka czekoladowa, czekoladowy budyn jaglany, przepis na weganskie sniadanie, przepis na budyn weganski, weganski budyn, przepisy z niskim indeksem glikemicznym, fit przepisy, fit desery, fit sniadanie na slodko,
 
 



wegańska jaglanka, kuchnia wegańska, wegańskie słodycze, zdrowe słodycze, zdrowe desery, syrop bez cukru, morwa biala, dieta dla cukrzyka, deser fit czekoladowy, czekoladowa jaglanka bez cukru, deser czekoladowy dietetyczny, przepisy dietetyczne, dietetyczne slodkosci, dietetyczna jaglanka

One Comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *