Bez glutenu,  Ciastka, bułeczki, rogaliki,  FIT Słodkie,  Śniadanie,  Wegańskie

Fit ciastka bananowe – idealne przed treningiem!

fit ciastka bananowe, fit ciastka, przepisy na zdrowe ciastka, ciastka bananowe, ciastka orzechowe, mąka orzechowa, ciastka z orzechami włoskimi, zdrowe przepisy, fit ciasteczka, zdrowe wypieki,



Fit ciastka bananowe, które urzekają nie tylko smakiem, ale też prostotą 🙂 Gdy coś nas dręczy, lepiej przestać o tym myśleć i znaleźć inną rzecz, którą akurat będzie warto zaprzątać sobie głowę…ja polecam pomyśleć o dobrym i zdrowym wypieku!
Czas w kuchni może być przyjemną terapią albo chwilą na oczyszczenie myśli 🙂

Robienie ciastek pozwala się zrelaksować i oderwać myśli, oczekiwanie wycisza, a jedzenie to już czysta rozkosz… Dodatkowym plusem tych ciastek jest ich wartość odżywcza, gdyż to samo zdrowie! Kasza jaglana sprawdziła się idealnie, dzięki prażeniu nie jest gorzka, no a banan i orzechy to zawsze udane zestawienie 🙂



Fit ciastka bananowe z dodatkiem kaszy jaglanej i orzechów włoskich


– 1/2 szklanki kaszy jaglanej (surowej)
– 1 bardzo dojrzały banan (średniej wielkości)
– 100 ml mleka migdałowego
– 3 łyżki erytrytolu w pudrze
– 2 łyżki zmielonych na mąkę orzechów włoskich
– szczypta soli
– 2 łyżki budyniu waniliowego (proszku)
– 2 łyżki mąki ryżowej/kukurydzianej.


Kaszę jaglaną uprażyć delikatnie na patelni. Do szklanki wody dolać mleko migdałowe. W tej mieszance ugotować na sypko kaszę, aż wchłonie cały płyn. Ostudzić.

Do zimnej kaszy dodać banana i wsypać cukier kokosowy. Całość zblendować – masa nie musi być idealnie gładka. Dosypać budyń, makę ryżową/kukurydzianą i zmielone orzechy. Całość dobrze wymieszać. Masa może się trochę kleić, ale powinna być zwarta.
Odstawić do lodówki na 30 minut.

Z ciasta na nasze fit ciastka bananowe uformować kulki, które należy rozpłaszczyć na papierze do pieczenia. Kształt i wielkość jest bez znaczenia. Ciasteczkaa pieczemy do zrumienienia w 180 stopniach C – u mnie było to ok. 15 minut.

Moje ciasteczka są saute, to znaczy bez dodatków na wierzchu, gołe 😛 Ale oczywiście można pobawić się dalej i pięknie je udekorować. Świetnie się sprawdzi polewa czekoladowa 🙂 Jak zrobić zdrową wersję? Wystarczy kakao, jogurt naturalny najlepiej gęsty albo serek homogenizowany naturalny, do tego słodzik – najlepiej erytrytol w pudrze, aromat waniliowy albo jaki lubicie i gotowe. Świetnym trikiem jest użycie gumy ksantanowej, która dodatkowa zagęszcza taką polewę bez potrzeby dodawania większej ilości jogurtu. Można dzięki temu dodać trochę wody- większa objętość bez dodawania kalorii 🙂
No i tym samym fit ciastka bananowe można mocno podkręcić 😀



fit ciastka bananowe, fit ciastka, przepisy na zdrowe ciastka, ciastka bananowe, ciastka orzechowe, mąka orzechowa, ciastka z orzechami włoskimi, zdrowe przepisy, fit ciasteczka, zdrowe wypieki,
 
 



fit ciastka bananowe, fit ciasteczka, ciasteczka bananowe, ciastka reese's, ciastka z orzechów włoskich, ciastka z orzechami włoskimi, ciastka wegańskie, wegańskie słodycze, fit ciastka jaglane, ciastka bez cukru,
 
 

7 komentarzy

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *