Bez glutenu,  FIT Słone,  Low carb,  Obiad/Kolacja,  Wegańskie,  Wegetariańskie

Kapusta kiszona z dynią- pyszny dodatek do obiadu

kapusta kiszona, surówka z kapusty kiszonej, dynia przepisy, kapusta kiszona z dynią, pomysły na dynię, surówka z kapusty kiszonej, domowa kapusta kiszona,



Hmm…niektórzy mogą podejśc scpetycznie do tego przepisu, ale jeśliPo pierwsze: lubicie dynię
Po drugie: kapusta kiszona to Wasz must have
Po trzecie: lubicie smak słodko-kwaśny
Po czwarte: lubicie poznawać nowe smaki
Po piąte: lubicie dania wegetariańskie i wegańskie
Po szóste: dopadła Was rutyna w kuchni
Po siódme: potrzebujecie witamin i wzmocnienia

To gwarantuję, że to danie Wam zasmakuje!

Dynia nadaje lekko słodkiego aromatu, który idealnie przełamuje kiszoną kapustę. Ponadto stanowi ona również nowy element strukturalny- jest dodana w kawałkach dla zróżnicowania potrawy. Dodałam też trochę startego jabłka, które nadało całej potrawie tzw. mazistości – inne słowo nie przychodzi mi na myśl 😀 Oczywiście smaku dodaje tłuszcz, więc bez niego też się nie obeszło. Użyłam smalcu wegetariańskiego, ale równie dobrze sprawdzi się każdy tłuszcz 🙂 Taka kapusta kiszona ze słodkim twistem oraz aromatycznym “smalczykiem” jest wyśmienita 🙂



Kapusta kiszona z dynią:


– 1 kg kapusty kiszonej
– 300 g dyni hokkaido
– 1 małe jabłko (100 gramów)
– 30 g smalcu wegetariańskiego* (BIOGO) – może być masło albo oliwa z oliwek
– 5 g oleju rzepakowego – do dyni
– 1 cebula czerwona
– sól, pieprz, czosnek niedźwiedzi


Kapustę należy opłukać.
Dynię hokkaido należy obrać ( ponoć można jeść ze skórą, ale ja wolę obraną), pokroić w kostkę i
wymieszać z olejem. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec przez 30 minut – zależy od wielkości kostki. Dynia powinna się lekko zrumienić. Ostudzić.

Na patelni ( na smalcu) zeszklić cebulę razem z jabłkiem. Dodać kapustę i dalej lekko podprażyć. Dodać 100 ml wody i dusić, aż woda odparuje. Na koniec przyprawy i kawałki dyni. Oczywiście dynia trochę się rozpadnie, bo jest mięciutka, ale taki tego urok 🙂


Moim zdaniem to brzmi bardzo dobrze! Wiele osób ma problem z warzywnymi dodatkami do obiadu, ale to kwestia przygotowania i doprawienia. Nie bójcie się dodatku tłuszczu, zwłaszcza do warzyw!
Ponadto, mimo że najzdrowsze jest jedzenie gotowanych albo surowych warzyw, to jednak pieczenie i delikatne smażenie wydobywa z nich najwięcej smaku!
Kapusta kiszona jest akurat takim produktem, który nie traci na wartości po podgotowaniu czy podsmażeniu. Jest też niskokaloryczna i baaardzo zdrowa. Dynię warto wykorzystać w sezonie i oczywiście nie zapomnijcie o jabłku, który idealnie pasuje do kapusty kiszonej 🙂


kapusta kiszona gotowana, kapusta kiszona na ciepło. bigos wegetariański, smalec wegetariański, dynia przepisy, sałatka z dynią, sałatka z kapusty kiszonej, przepis na kapustę kiszoną, warzywne dania, kuchnia wegetariańska, sałatka bez majonezu
 
 
surówka bez majonezu, dietetyczna surówka, dietetyczna surówka, zespół jelita drażliwego, prebiotyki, jak dodać warzywa do diety, pyszne sałatki, jak jeść warzywa, warzywne posiłki, kapusta kiszona przepis,
 
 
surówka bez majonezu, dietetyczna surówka, dietetyczna surówka, zespół jelita drażliwego, prebiotyki, jak dodać warzywa do diety, pyszne sałatki, jak jeść warzywa, warzywne posiłki, kapusta kiszona przepis,

2 komentarze

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *