FIT Ciastka a la pieguski – 3 x bez :)

thumbnail

Zakochałam się w tych ciastkach od razu. Z kilku powodów:

– s─ů po prostu pyszne
– s─ů zdrowe
– s─ů s┼éodkie
– s─ů bezglutenowe, bezmleczne i bezcukrowe
– s─ů szybkie
– s─ů ┼éatwe

Po prostu ciacha idealne. Koniecznie do zrobienia ­čśÇ

Kruche ciasteczka bezglutenowe:

– 100 g m─ůki kukurydzianej
– 40 g proszku budyniowego o smaku waniliowym
– 60 g m─ůki gryczanej niepalonej/jaglanej/ry┼╝owej/owsianej (bezglutenowej)*
– 50 g m─ůki migda┼éowej
– 50 ml oleju rzepakowego/mas┼éa klarowanego
– 30 g oleju kokosowego
– 1 jajko + 1 ┼╝├│┼étko
– 30 g miodu
– 60 g erytrolu/ksylitolu
– 3 ┼éy┼╝ki mleka ( u┼╝y┼éam sojowego waniliowego)
– 1 ┼éy┼╝eczka naturalnego ekstraktu waniliowego
– 1/2 ┼éy┼╝eczki sody oczyszczonej
– szczypta soli
– gar┼Ť─ç rodzynek i posiekanej gorzkiej czekolady ( ilo┼Ť─ç wg uznania)

Mi├│d rozpu┼Ťci─ç z olejem kokosowym i mas┼éem klarowanym. Je┼Ťli u┼╝ywacie oleju rzepakowego, to mi├│d podgrza─ç tylko z olejem kokosowym. 

Wszystkie m─ůki przesia─ç. Wymiesza─ç z sod─ů oczyszczon─ů, erytrolem i sol─ů. 
Dodać jajko, żółtko, esktrakt oraz oleje z miodem. Wymieszać. Następnie dodać mleko i wymieszać. Na koniec dodatki w postaci rodzynek i czekolady.

Masa powinna mie─ç lekko klej─ůc─ů konsystencj─Ö, ale zwart─ů, powinno da─ç si─Ö j─ů formowa─ç w jaki┼Ť kszta┼ét, co┼Ť na wz├│r plasteliny ­čÖé
Je┼Ťli ciasto jest za lu┼║ne – dosypa─ç troch─Ö m─ůki. Je┼Ťli zbyt zbite i suche- troch─Ö mleka.
Mas─Ö odstawi─ç do lod├│wki na 45 minut. Po tym czasie ciasto b─Ödzie jeszcze bardziej zwarte. 

Ciastka pieczemy na du┼╝ej blasze albo w foremce z p┼éaskimi kr─ů┼╝kami. Nale┼╝y w d┼éoniach formowa─ç kulki, a nast─Öpnie je sp┼éaszczy─ç. 
Piekarnik nagrzany do 175 stopni. Czas pieczenia 10-15 minut, w zale┼╝no┼Ťci od wielko┼Ťci ciastek – po prostu na z┼éoty kolor ­čÖé

* wyb├│r m─ůki nale┼╝y do Was – ja u┼╝y┼éam m─ůki gryczanej i ry┼╝owej ­čÖé

11 thoughts on “FIT Ciastka a la pieguski – 3 x bez :)

  1. Jak ja lubi─Ö zje┼Ť─ç co┼Ť s┼éodkiego i wiedzie─ç, ┼╝e to jest zdrowe dla mojego organizmu ­čÖé

    1. Ka┼╝da z m─ůk ma swoje zastosowanie – migda┼éowa nadaje smaku i troch─Ö wilgoci, kukurydziana nadaje krucho┼Ťci a gryczana w┼éa┼Ťciwo┼Ťci od┼╝ywczych – mo┼╝na j─ů w ca┼éo┼Ťci wymienia─ç z owsian─ů, ry┼╝ow─ů, jaglan─ů itp. ­čÖé Nie rezygnowa┼éabym jednak z budyniu, poniewa┼╝ jest on na skrobi ziemniaczanej albo kukurydzianej, kt├│re maj─ů w┼éa┼Ťciwo┼Ťci lepi─ůce i do tego aromat waniliowy ­čÖé Pozdrawiam serdecznie!

Dodaj komentarz

Tw├│j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt├│rych wype┼énienie jest wymagane, s─ů oznaczone symbolem *

Back To Top