fbpx

Torcik czekoladowo-kokosowy – wersja dietetyczna

thumbnail

Tak, idę trochę za modą i testuję swoją inwencją twórczą w zakresie dietetycznych dań i słodkości. Nie jest to wyłącznie kwestia kalorii, ale raczej wartości odżywczych….

W cieście nie znajdziecie nabiału, glutenu ani cukru, ale przy jajkach i dodatku tłuszczu zostałam 😉

Pomimo tych wykluczeń, torcik był przepyszny, trochę jak kokosowy sernik z kruchym czekoladowym ciastem – tylko, że bez sera.

Do tortu można użyć również sezonowych owoców, truskawki idealnie by się tu sprawdziły!

Kruche ciasto:
tortownica o średnicy 25 cm

– 60 g masła klarowanego ( można użyć innego tłuszczu)
– 40 g oleju rzepakowego
– 60 g daktyli
– 1 łyżeczka miodu
– 30 g zmielonych migdałów
– 100 g mąki jaglanej
– 100 g mąki ryżowej
– 30 g siemienia lnianego ( u mnie len złoty)
– 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Daktyle zmielić na płynną masę z dodatkiem miodu.
Każdą mąkę przesiać i wymieszać z proszkiem do pieczenia. Dodać daktyle i tłuszcze. Całość zagnieść. Podzielić ciasto w stosunku 2/3 i 1/2 i schłodzić w lodówce przez 1 godzinę.

Spód tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia. 2/3 ciasta rozwałkować i ułożyć na dnie formy. Podpiec przez 10 minut w 180 stopniach, następnie podpiec samą górę przez 5 minut – używając grzania górnego.



Masa:

– 400 ml mleka kokosowego
– 1 szklanka mleka roślinnego
– 120 g wiórków kokosowych
– 3 jajka
– 1 budyń śmietankowy
– 25 g skrobi kukurydzianej albo ziemniaczanej
– słodzidło: u mnie stewia i ksylitol

Wiórki kokosowe delikatnie podprażyć.
Mleko kokosowe zagotować z wybranym rodzajem słodzika. W szklance mleka wymieszać budyń, skrobię i jajka. Całość zmiksować. Wlać do gotującego się mleka kokosowego. Gotować na małym ogniu przez 2 minuty – tylko chwila jest potrzebna, bo krem i tak będzie pieczony.
Dodać wiórki kokosowe i zamieszać.

Na podpieczony spód wylać masę. Na wierzch zetrzeć/ poskubać pozostałe ciasto.

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec przez 45-50 minut.

Odstawić do wystudzenia na całą noc. Najlepiej podawać delikatnie schłodzone.

5 thoughts on “Torcik czekoladowo-kokosowy – wersja dietetyczna

    1. Niestety kalorii nie policzyłam….skupiłam się bardziej na wartościach odżywczych i ucięciu tylu kalorii ile się da przy zachowaniu smaku 🙂 Wersja dietetyczna, ponieważ bez cukru, białej mąki i z mniejszą ilością tłuszczu… przy czym jeśli chcesz jeszcze bardziej odchudzić wypiek to zachęcam użyć zwykłego mleka zamiast kokosowego i dodać na przykład aromatu – kokos sam w sobie nie jest niskokaloryczny, dlatego wypieki z kokosem same w sobie maja więcej kalorii, za to ta wersja jest zdecydowanie lżejsza, a torcik jest przy tym bardzo smaczny 🙂 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back To Top