FIT Słodkie,  Bez glutenu,  Desery,  Śniadanie,  Wegańskie,  Wegetariańskie

Wegański ryż na mleku- waniliowy deser :)

wegański ryż na mleku


Wegański ryż na mleku, czyli smak dzieciństwa w zdrowszej wersji 😉
Owoce, owoce i jeszcze raz owoce,
Wanilia też jest niczego sobie,
A ryż na mleku chyba zawsze się sprawdza,
No i po wegańsku, bo na mleku roślinnym. 
Ryż na mleku o smaku waniliowym,to jedna z moich ulubionych przekąsek. Wersja tradycyjna zazwyczaj jest słodzona cukrem, u mnie oczywiście bez, a dodatkowo bez nabiału. Ja najbardziej lubię napój migdałowy, ale możecie użyć każdego. Niemniej jednak warto sięgnąć po wersję bardziej kremową. Wegański ryż na mleku musi nasiąknąć czymś bardziej treściwym, dlatego uważam, że napój ryżowy, czy owsiany jest zbyt delikatny i łagodny 🙂

 
 

Wegański ryż na mleku (wersja wegańska)
– 1 porcja ( bez owoców ok. 250kcal)

– 40 g ryżu – polecam jaśminowy albo paraboiled
– 150 ml mleka migdałowego albo innego roślinnego
– 1 szklanka wody
– 1 łyżeczka budyniu waniliowego- proszku bez cukru
– słodzidło- u mnie stewia
– 1 łyżeczka kakao naturalnego + 1 łyżeczka erytrolu/ksylitolu = wymieszać
– owoce: ulubione – mi najbardziej smakuje z truskawkami i brzoskwinią albo mango.

Jak uzyskać najlepszy smak? Moim trickiem jest właśnie dodatek budyniu waniliowego oraz dobrej jakości napoju roślinnego. Jak pisałam wyżej u mnie najlepiej się sprawdza migdałowe. Niemniej jednak wegański ryż na mleku wyjdzie też bardzo smaczny na mleku sojowym. Jeśli nie zależy Wam na wersji bezcukrowej, to możecie użyć napoju smakowego np. sojowego o smaku waniliowym.

Wykonanie (wegański ryż na mleku)

Do ryżu wlać wodę i 125 ml mleka. Dodać ulubione słodzidło- u mnie stewia w płynie.

Gotować przez 20-25 minut, aż masa zgęstnieje. Nie może być za gęsta, ponieważ będzie jeszcze zagęszczona budyniem, który doda waniliowego aromatu. Wegański ryż na mleku bez dodatku budyniu byłby bardziej wodnisty- budyń to mój trick na smak i kremowość.

W pozostałym mleku rozpuścić budyń- dolać do ryżu i chwilę zagotować. Gęstość możecie redukować dodając trochę więcej wody/mleka albo gotując chwilę dłużej.

Przełożyć do miski. Posypać kakao z erytrolem/ksylitolem.
Na wierzch dajcie ulubione owoce.
Oto moja wersja wegańskiego ryżu na mleku- smaczna przekąska, idealna na leniwe śniadanie albo doładowanie węglowodanowe po treningu!

Na zdjęciu widoczna 1/3 porcji.
Gdybym dała wszystkie owoce, to zakryłabym ryż na mleku 😀


wegański ryż na mleku, waniliowy ryż na mleku

bezglutenowy deser, deser bez dodatku  cukru, deser na diecie, ryż na mleku zdrowa wersja,

4 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *