spalanie tłuszczu
Ciało & Umysł,  Odchudzanie,  slider,  Zdrowie

Spalanie tłuszczu- skuteczne sposoby na jego przyspieszenie!

spalanie tłuszczu, jak schudnąć, spalanie tkanki tłuszczowej, redukcja, skuteczne odchudzanie, zdrowe odchudzanie, dietetyka, pomoc dietetyczna,



Nie ma magicznych tabletek na odchudzanie…w przeciwnym razie nie zmagalibyśmy się z problemem otyłości. Niemniej jednak zdrowa masa ciała to nie tylko kwestia kalorii. Spalanie tłuszczu zależy od deficytu kalorycznego, ale u każdego z Nas jest on inny! Nie zależy tylko od kalorii i aktywności fizycznej. Sukces w odchudzaniu i jego tempo to także kwestia budowy ciała, stanu zdrowia, hormonów, bakterii jelitowych czy stylu życia.

Na początku przygody z odchudzaniem warto oczywiście zacząć od wprowadzenia aktywności fizycznej i spożywania zdrowszych posiłków. W dłuższej perspektywie podczas odchudzania dochodzi do zjawiska zwanego “plateau”, czyli zastoju. Wtedy warto pójść o krok dalej i przyjrzeć się procesowi odchudzania od strony naukowej 😉
Spalanie tłuszczu można przyspieszyć stosując metody, które zostały zbadane i potwierdzone! Zaczynamy!




spalanie tłuszczu, odchudzanie, jajka na diecie, egg fasting, dieta jajeczna, jak szyko schudnąć



1. Wprowadź do swojej diety JAJKA!


Badania pokazują, że jedzenie jajek pomaga w szybszym spalaniu tkanki tłuszczowej.
Warto spożywać je NA ŚNIADANIE! Jajko należy do super żywności, jest produktem bardzo odżywczym i zawiera pełen kompleks aminokwasów. Dobrze odżywiony organizm lepiej radzi sobie podczas redukcji!
Spożywanie jajek na śniadanie sprzyja przede wszystkim utracie tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha.
Ponadto według przeprowadzonego badania (link na dole) osoby spożywające śniadania zawierające jajka oraz kontrolujące ilość spożywanych kalorii, dłużej odczuwały sytość! Takie rozwiązanie jest idealne na diecie redukcyjnej, gdyż głód i apetyt są największymi wrogami do osiągnięcia zdrowej masy ciała!

Jajka zawierają wysokiej jakości białko, witaminy, minerały i przeciwutleniacze, dlatego są tak sycącym produktem! Pomagają one w regulacji hormonu głodu, jakim jest grelina! Posiłki bogate w białko zwiększają wydatek energetyczny i sprzyjają ujemnemu bilansowi energetycznemu.
Zaobserwowano, że białka o wysokiej wartości biologicznej opóźniają opróżnianie żołądka i silniej wpływają na zmniejszenie po-posiłkowego stężenia greliny. Poziom greliny bardzo mocno wzrasta podczas redukcji, zwłaszcza tej prowadzonej przez długi czas. Tym samym hormon odpowiadający za sytość, leptyna gwałtownie spada. Taka dieta wtedy staje się trudna do utrzymania. Oba te hormony mają wpływ nie tylko na aspekt fizjologiczny, jak poczucie głodu, ale związane są także z samopoczuciem.


ładunek glikemiczny, insulina a odchudzanie, grelina, leptyna, dlaczego nie mogę schudnąć, spalanie tłuszczu, spalanie tkanki tłuszczowej, dieta low carb, odchudzanie a węglowodany, głód na diecie, cukrzyca, insulinooporność, odchudzanie insulinooporność,



2. Ogranicz spożycie węglowodanów – zwłaszcza rafinowanych!


Na wstępie chciałabym przytoczyć ponownie powszechne stwierdzenie o tym, że sukces odchudzania zależy od deficytu kalorycznego! Możesz jeść słodycze i schudnąć, ale tylko w KRÓTKIEJ PERSPEKTYWIE! Ponadto, taka dieta mimo, że wydaje się super rozwiązanym, w praktyce taka nie jest!

Węglowodany proste mają niski indeks sytości. Taka sama ilość kalorii z węglowodanów oraz białek czy tłuszczów będzie całkiem inaczej metabolizowana i dawała inne uczucie sytości! Bardzo ciężko jest utrzymać deficyt kaloryczny na diecie “cukrowej”. Pojawia się irytacja, stres, niepokój i co najgorsze….niepohamowany apetyt i pogorszenie stanu zdrowia! Ponadto, badania pokazują, że osoby spożywające mniej węglowodanów łatwiej utrzymują zdrową masę ciała. Dieta niskowęglowodanowa opiera się na spożywaniu produktów o niskiej zawartości skrobi i fruktozy. Węglowodany z warzyw należą do innej kategorii. Jeśli chcesz spróbować ograniczyć węglowodany, to spróbuj od zjadania 100-150 gramów dziennie.

Oprócz tego, że spalanie tłuszczu stanie się łatwiejsze i szybsze, to zauważysz również przypływ energii, poprawę nastroju oraz mniejszą senność! Dieta ograniczająca spożycie węglowodanów to idealne rozwiązanie dla cukrzyków typu 2, gdyż nie stymulujemy nadmiernie trzustki do produkcji insuliny.
Jeśli jesteś osobą, która ma problemy z zaparciami, uczuciem ciężkości po posiłku, wysokim stężeniem glukozy we krwi czy wysokim poziomem trójglicerydów, to dieta ograniczająca spożycie węglowodanów będzie bardzo zdrowym i dobrym rozwiązaniem!


Spożywanie węglowodanów należy łączyć z innymi produktami, żeby ograniczyć gwałtowny wyrzut insuliny. Ładunek glikemiczny posiłku jest bardzo istotny. Komponowanie dania, które będzie sycące wymaga uwzględnienia także białek oraz tłuszczów. Przykładem będzie przekąska składające się z samego banana oraz banana z masłem orzechowym. Owszem, druga propozycja zawiera trochę więcej kalorii, ale również syci na dłużej i jest małe prawdopodobieństwo, że w przeciągu godziny znów zacznie ssać w żołądku 😉





spalanie tłuszczu, intermittent fasting, post przerywany, dieta ketogeniczna, low carb, dieta low carb, węglowodany odchudzanie, jak schudnąć, triki odchudzające, skuteczne sposoby na odchudzanie, jak schudnąć bez diety, zdrowe odchudzanie, indeks glikemiczny,



3. Stosuj post przerywany zwany “intermittent fasting”


Skutecznym sposobem na zwiększenie spalanych kalorii jest ograniczenie czasu, kiedy jemy.
Okresowy post nie jest dietą. Jest to zaplanowane podejście do jedzenia. Post przerywany to system, w którym wyznaczamy sobie czas jedzenia i czas postu. Dzięki zmniejszeniu liczby godzin, podczas których możemy jeść łatwiej jest kontrolować spożywane kalorie.

Dzięki stosowaniu intermittent fasting nasz organizm zaczyna szybciej spalać tkankę tłuszczową. Oprócz tego sam okres postu jest bardzo zdrowy dla naszego ciała! Podczas czasu niejedzenia dzieje się wiele pozytywnych rzeczy, które mogą chronić narządy przed chorobami przewlekłymi, takimi jak cukrzyca typu 2, choroby serca, zaburzenia neurodegeneracyjne związane z wiekiem, a nawet choroby zapalne jelit i wiele nowotworów.
Badania wykazały, że przerywany post poprawia pamięć oraz zapobiega starzeniu się tkanek.

Lepsze spalanie tłuszczu wynika z faktu, że organizm nie mając dostępu do żywności i po wykorzystaniu zapasów glikogenu zabiera się właśnie za inne źródło energii, jakim jest właśnie tkanka tłuszczowa. Warto zacząć od przesunięcia godziny pierwszego albo ostatniego posiłku. Jedną z najlepiej tolerowanych i łatwych do utrzymania metod jest okno żywieniowe oparte na 8 godzinach jedzenia i 16 godzinach postu.

Intermittent fasting pomaga także w zaprzestaniu podjadania. Powinniśmy skupić się na 3 odżywczych posiłkach, po których nie będziemy mieli ochotę na podjadanie. Przestajemy także ciągle myśleć o jedzeniu, gdyż posiłki są sycące i satysfakcjonujące także pod względem objętościowym. Należy oczywiście pamiętać o tym, że post przerywany to nie dieta, ale system! Nadal powinniśmy wybierać jak najwięcej nieprzetworzonego jedzenia. Niemniej jednak, post przerywany pomaga w zniwelowaniu negatywnych skutków dietetycznych wyskoków. Podczas postu dochodzi do aktywacji oczyszczania komórkowego poprzez stymulację autofagii.





zielona herbata, odchudzanie, sposoby na odchudzanie, jak szybko schudnąć, herbata oolong, kofeina, kofeina odchudzanie, katechiny, zdrowotne własciwości zielonej herbaty, dieta odchudzająca, zdrowe odchudzanie, spalanie tkanki tłuszczowej, spalanie tłuszczu, odchudzanie egcg,



4. Pij zieloną herbatę oraz jej odmianę Oolong


Zielona herbata jest napojem, który pomoże przyspieszyć metabolizm, regulować poziom cukru we krwi i usuwać tłuszcz z brzucha. Badania pokazują pozytywne działanie zielonej herbaty na nasz organizm. Spalanie tłuszczu może również być szybsze, gdy do diety włączymy właśnie ten napój.
Nasze ciało składa się z dwóch rodzajów tłuszczu: białego i brązowego/brunatnego. Podczas gdy biały tłuszcz to rodzaj tłuszczu, który pojawia się, gdy przybieramy na wadze…. brązowy tłuszcz może w rzeczywistości pomóc w utracie wagi! Tłuszcz brunatny, choć w organizmie w znacznie mniejszych ilościach, jest aktywny metabolicznie i spala kalorie. Może on również pomóc w “wysysaniu” białego tłuszczu z organizmu i przyczynia się do poprawy poziomu insuliny.

Badanie przeprowadzone przez American Journal of Clinical Nutrition wykazało, że wraz z kofeiną, związki katechiny w zielonej herbacie zwiększały poziom brązowego tłuszczu wśród uczestników badania. Im więcej brązowego tłuszczu spalającego kalorie ma dorosły, tym lepiej. Najsilniejszym związkiem w zielonej herbacie z jest  EGCG, który odpowiada za większość właściwości odchudzających zielonej herbaty. Oprócz pobudzenia metabolizmu i przyspieszenia spalania tłuszczu, EGCG może również blokować tworzenie się nowych komórek tłuszczowych.

Z kolei herbata Oolong jest odmianą/wersją herbaty zielonej inaczej pozyskiwaną. Różnica między zieloną herbatą a herbatą oolong polega na przetwarzaniu. Cała herbata jest zielona po zerwaniu. Zielona herbata jest podgrzewana w celu zatrzymania naturalnej reakcji enzymatycznej (utleniania) liści. Po wysuszeniu liście zielonej herbaty są następnie zwijane w celu rozerwania struktury komórkowej.

Liście herbaty Oolong są przechowywane w dokładnie kontrolowanych warunkach i pozostawiane do utlenienia. Liście te nie są celowo łamane, pozostawiając większość struktury komórkowej w stanie nienaruszonym. Te różnice w przetwarzaniu sprawiają, że każda kategoria herbat jest korzystnie inna, nawet jeśli pochodzą z tej samej rośliny.

Herbata Oolong jest pełna przeciwutleniaczy, dzięki czemu pomaga w przyspieszeniu metabolizmu nawet o dziesięć procent, co prowadzi do większego spalania kalorii.Innym ważnym efektem herbaty oolong jest zmniejszenie ogólnego apetytu poprzez utrzymanie poziomu cukru we krwi. Herbata Oolong pomaga również w poprawie ogólnego trawienia, co pomaga w utrzymaniu ogólnej masy ciała. Wynika to z jego właściwości antyseptycznych, które pomagają w zabijaniu wszystkich złych bakterii, prowadząc do ogólnego stanu zdrowia i sprawnego funkcjonowania układu pokarmowego. Ponieważ ma charakter zasadowy, pomaga również w łagodzeniu wrzodów i innych problemów kwasowych.




spalanie tłuszczu, odchudzanie, skuteczne odchudzanie, tkanka tłuszowa, jak schudnąć, dietetyka, triki odchudzające, skuteczna dieta,



Źródła:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2755181/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6073477/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5331520/
https://www.webmd.com/diet/news/20191226/intermittent-fasting-diet-could-boost-your-health#1
https://academic.oup.com/ajcn/article/105/4/873/4569724
https://teakruthi.com/blogs/tea-break/how-to-drink-oolong-tea-for-weight-loss

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *