jak wytrwać na diecie, zdrowe odchudzanie,
Inne,  Odchudzanie,  Zdrowie,  Ziołolecznictwo

Jak wytrwać na diecie- moje sprawdzone sposoby

jak wytrwać na diecie, dieta zdrowa, jak skutecznie schudnąć,


Ponoć nie sztuką jest schudnąć, lecz tę wagę utrzymać… Mimo propagowania zdrowego podejścia do odżywiania, cały czas odchudzanie kojarzy się z wyrzeczeniami- przeklęte słowo dieta. Przez to, często utracone kilogramy to zmiana chwilowa. Tak naprawdę tracimy czas, pieniądze, a czasem nawet zdrowie. Nadprogramowe kilogramy to niekoniecznie też kwestia zajadania się codziennie pysznościami 😉

Bowiem może też być tak, że kilogramy to wynik niedożywienia- TAK! Osoba otyła może być niedożywiona, brakuje jej witamin i minerałów! Druga kwestią jest stan Naszych jelit, no i przede wszystkim podejścia:)
Jak wytrwać na diecie?

Oto kilka moich wskazówek, jak dobrze i zdrowo jeść, schudnąć albo utrzymać swoja wagę.



# 1. Nie odstawiaj produktów, które lubisz

U mnie jest to fundamentalna zasada- jak wytrwać na diecie? Po prostu zmienić proporcje…posiłków 😉 Nikt nie wytrwa na diecie, w której nie cieszymy się z posiłków. Jeśli lubisz kaloryczne potrawy, jak kluski, pierogi, tłuste mięsa, makarony z sosami śmietanowymi itd…. Sięgaj po nie, ale pamiętaj, żeby nie nakładać całego talerza- niech połowa Twojego posiłku to warzywa 🙂 Wypełnisz nimi żołądek, dostarczysz błonnika oraz witamin. A do tego masz też oczywiście ten Twój ulubiony produkt J Jeśli posiłek zaczniesz od warzyw, również poczujesz większą sytość na koniec i nie będziesz chciał/a dokładki


# 2. Zacznij dzień od nawodnienia

Jeśli rano do razu czujesz się głodny/a, wcale nie musi to oznaczać potrzeby zjedzenia czegoś. Bardzo często po nowy Nasz organizm domaga się nawodnienia. Dlatego polecam dzień zacząć ciepłą wodą z cytryną. Jest to świetny sposób na oczyszczenie organizmu oraz pobudzenie. Drugim plusem jest też przesunięcie czasu spożycia pierwszego posiłku… Śniadania nie trzeba jeść od razu po wstaniu J Więcej o tym w poniższym punkcie!


# 3. Jedz, gdy jesteś głodny/a

Wiem, że wiele osób kieruje się zasadą, że śniadanie powinno być zjedzone do godziny po wstaniu…. Nie jest to do końca prawdą. W diecie liczy się przede wszystkim bilans kalorii spożytych oraz „wykorzystanych”. Nadmiar to tkanka tłuszczowa- to jest podstawa. Argumentem przemawiającym za szybszym spożywaniem śniadania jest fakt, że wtedy nie dopuszczamy do wilczego głodu- jak już jesteśmy w pracy, to ciężko wygospodarować czas. Ja jednak polecam odczekać ze śniadaniem i jeśli masz taką możliwość zjeść w pracy popijając poranna kawę. Rano Twój organizm będzie mógł na spokojnie się pobudzić. Po prostu słuchaj swojego organizmu, a nie narzucaj godzinowego reżimu, bo jest to niepotrzebny stres 😉
Wtedy naprawdę łatwiej jest wytrwać na diecie!


# 4. Delektuj się posiłkiem

Jedzenie w pośpiechu i bez namysłu uważam za bardzo duże błędy. Uwierz mi- jak już masz jedzenie na talerzu, nikt Ci go nie weźmie, więc poświęć trochę więcej czasu na smakowanie go J Płyną z tego same korzyści- lepsze trawienie, brak niestrawności, satysfakcja z posiłku i najedzenie się bez dokładek! To również bardzo istotne, żeby wytrwać w wybranym sposobie żywienia 🙂 Posiłek to przyjemność, a nie wyścig z czasem! Skupiając się na nim obserwujesz też swoje ciało i łatwiej jest Ci przeanalizować samopoczucie po posiłku i wyeliminowanie ewentualnie produktów, które Ci nie służą.



# 5. Na nakładaj na siebie zbyt dużej presji

Każdy z Nas chce szybko widzieć efekty. Najgorsze jest jednak wywieranie presji na samym sobie. Odchudzanie to długotrwały proces, a zmiana styl żywienia na zdrowy nie powinna być czasowa. 1 kilogram mniej na wadze w skali tygodnia to jak najbardziej prawidłowy wynik- większy spadek nie oznacza wcale utraty tkanki tłuszczowej, lecz raczej pozbycia się wody z organizmu….Zwracajmy uwagę na realną utratę tkanki tłuszczowej zamiast liczby na wadze. Z pomocą przychodzi więc analiza składu masy ciała. W wielu gabinetach dietetycznych można taka wykonać J


# 6. Miej zawsze przy sobie zdrową przekąskę.

Przezorny zawsze ubezpieczony! Nie dajmy się głodowi i gdy naprawdę nie możesz zjeść pełnowartościowego posiłku, zamiast przeciągać to w czasie, lepiej sięgnąć po zdrową przekąskę, którą masz przy sobie. Dzięki temu, gdy już nadejdzie czas posiłku Twój głód nie będzie aż tak wielki, tym samym przygotujesz sobie zdrowszą wersję posiłku. Badania pokazuję, że gdy jesteśmy bardzo głodni, nasza wola słabnie i podświadomie sięgamy po niezdrowe warianty


# 7. Herbaty, zioła, napary

Jak już wspomniałam wyżej…. Zdarza się Nam pomylić głód z pragnieniem. Nie zapominajmy więc o nawodnieniu. Czasem wypicie szklanki wody okazuje się być remedium na wiele dolegliwości. Odwodnienie może ukazać się między innymi jako:

– spadek energii

– spadek koncentracji

– zdenerwowanie

– głód

Sięgajmy więc najpierw po szklankę wody, odczekajmy 30 minut, a następnie oceńmy czy nadal chce się Nam jeść. Jeśli tak, to wtedy śmiało sięgnij po coś odżywczego! Ze swojej strony mogę polecić moringę- źródło wielu mikroelementów, a herbatka sama w sobie ma bardzo przyjemny smak 🙂

LINK-> Moringa- co Ci da jej picie


# 8. Pamiętnik odchudzania i zakupów

Wiem, że może się to wydawać głupie czy infantylne…. Ale to naprawdę pomaga! Spisanie tego, co zjedliśmy, co poćwiczyliśmy jest bardzo motywujące.

Takie czynności działają na nas podświadomie, nie zdajemy sobie sprawy, że spisanie czegoś pozwala Nam na pozostanie zmotywowanym oraz chętnym do dalszego działania. Doceniamy wtedy sam proces i przestajemy koncentrować się na samej mecie. Polecam oprócz notowania zjedzonych posiłków i aktywności, wrzucić na luz i pisać również o samopoczuciu, emocjach, wrażeniach, planach. Warto wpleść w proces odchudzania także elementy dotyczące stanu psychicznego. Z perspektywy czasu będziecie bardzo zdziwieni tymi wpisami!

Śledź też swoje zakupy- lista to naprawdę dobry pomysł. U mnie też się sprawdza robienie zakupów będąc najedzoną… półeczka ze słodkościami już tak bardzo nie przyciąga 😉


pamiętnik odchudzania, odchudzanie w pamiętniku,

# 9. Wrzuć na luz i zainteresuj się odżywianiem!

Pozytywne podejście do tematu, bez porównania i odniesień do innych osób! Traktuj siebie indywidualnie, podążaj zgodnie ze swoja intuicją, ale nie daj się- wyrzuć słowo “wytrwać”, bo to kojarzy się z walką i negatywnie nastraja! Walcz ze słabościami dzięki wspomnianemu pamiętnikowi, dołącz do „facebookowych” grup i szukaj inspiracji na posiłki. Zacznij eksperymentować i próbować nowych smaków. Potraktuj to jako wyzwanie i przygodę 🙂 Tym samym nagradzaj się – ciuch, kosmetyk, książka, dekoracje do domu, a może nowa foremka na zdrowe ciasto?  Jak wytrwać na diecie? Podejść do tematu wcielając się w rolę supermana i powtarzając jak mantrę, że wszystko jest możliwe 😀


# 10. Ruszaj się

Człowiek z natury jest stworzony do ruchu! Nie musisz sięgać po określony rodzaj wysiłku, bo przeczytałaś, że ta aktywność akurat spala najwięcej kalorii. Rób, to co lubisz… W ćwiczeniach nie chodzi tylko o ilość kalorii, lecz o ruch sam w sobie. Dzięki temu jesteśmy zdrowsi i sprawniejsi. Najważniejsze są systematyczność i częstotliwość. W kwestii treningów naprawdę lepiej zrobić kilka krótszych serii niż mocne 1-2 treningi w tygodniu. Poza tym oprócz typowych treningów, czy zajęć fitness ogromną wagę odgrywa nasza ogólna aktywność w ciągu dnia. Zapomnij o windzie i ostatnim przystanku tramwajowym. Wybierz toaletę położoną dalej od Twojego biurka. Nie czekaj, aż woda na herbatę czy kawę się zagotuje, zrób w tym czasie krótki spacer 🙂


Wyszło w sumie 10 sposobów- napisałam to, czego sama przestrzegam! Wiadomo, że raz lepiej, raz gorzej udaje mi się dostosować do tych zasad 😉
Lecz w istocie najważniejszy jest cały proces oraz traktowanie diety nie w kategorii “jak wytrwać”, lecz przede wszystkim spojrzeć na to z perspektywy zdrowia oraz tego, co mi to daje!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *