pancakes bezglutenowe,
Bez glutenu,  Desery,  FIT Słodkie,  Naleśniki/ Placki,  Śniadanie

Pancakes bezglutenowe z mąką kasztanową- na słodko!

pancakes bezglutenowe, pancake bez glutenu, placki bez glutenu, placuszki kasztanowe, przepisy z mąką kasztanową, pancakes przepis, zdrowe placuszki, śniadanie low carb, dieta paleo,



Nie ukrywam, że przepadam za słodkimi śniadaniami, lubię do śniadania mieć słodki element. Czasem nawet jem słone i kończę słodkim akcentem 😉 Z drugiej jednak strony owsianki, jaglanki i inne rodzaje zbożowych miseczek sycą mnie na krócej. Białko trawi się dłużej i według ostatnich badań taka forma śniadań jest bardziej odżywcza. Dlatego w kwestii słodkiego, ale sycącego śniadanie sprawdzą się pancakes bezglutenowe.

Te placuszki łączą te dwa elementy- są słodkie, ale przy tym bogate w białko i zdrowe tłuszcze. Użycie mąki  kokosowej sprawia, że te mini pankejki są raczej niskowęglowodanowe. Smażą się idealnie, nie rozwarstawiają się, są delikatnie puszyste.

A smak? Są naprawdę pyszne! Smakują lekko kokosowo, lekko waniliowo dzięki ekstraktowi oraz mają przyjemną lekko orzechową nutę ze względu na użycie mąki kasztanowej. Chyba nie ma osoby, której by nie zasmakowały! 🙂



Pancakes bezglutenowe, czyli placuszki z mąki kokosowej i kasztanowej

8 małych sztuk ( 250 kcal)

– 1 jajko
– 1 białko
– 60 g mleka kokosowego*
– 12 g mąki kokosowej
– 10 g mąki kasztanowej
– szczypta soli
– trochę stewii dla smaku
– aromat waniliowy dla smaku
– 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej ( dosłownie na czubku łyżeczki)
– 2 g oliwy z oliwek



Jajko roztrzepać z białkiem. Mąkę kokosową i kasztanową przesiać. Do jajek dodać wszystkie składniki i dobrze wymieszać. Odstawić na 30 minut. Masa zgęstnieje. Będzie przypominać gęste ciasto naleśnikowe.

Smażyć na patelni delikatnie posmarowanej masłem klarowanym/olejem kokosowym. Nakładam 2 łyżki na jeden placek. Ciasta nie rozmarowywałam, pozwoliłam na jego naturalne rozpłaszczenie. Smażyć najpierw na małym ogniu, aż wierzch lekko się zetnie, następnie trochę podkręcić ogie, żeby placki się zrumieniły.

U mnie pancakes bezglutenowe zajadane były z nektarynką, ananasem oraz kakao wymieszanym z erytrolem.

Porcja placuszków to 250 kalorii. Do smażenia użyłam jakieś 4 g tłuszczu. Posiadam mąkę kokosową odtłuszczoną, która ma 360 kcal w 100 g ramach. Mleczko miało 75 kcal w 100 gramach 🙂



Pancakes bezglutenowe są bardzo smaczne i nie odbiegają za bardzo od wersji tradycyjnej. Mąka kasztanowa świetnie zastępuje mąkę pszenną. Nadaje ona także delikatnie brązowego koloru oraz orzechową nutę. Mąka kokosowa to z kolei świetny sposób na dodanie do posiłku białka i błonnika, ale ograniczając tym samym ilość węglowodanów 🙂 Gorąco polecam te pancakes bezglutenowe- są proste, pyszne i uniwersalne!


* użyłam mleczka z kartonika, który miał konsystencję rzadkiego jogurtu/ kefiru.  🙂



pancakes bezglutenowe, zdrowe placuszki bezglutenowe, zdrowe śniadanie, placuszki na śniadanie, placuszki bez glutenu, placki kasztanowe, naleśniki kasztanowe, mini naleśniki



pancakes bezglutenowe, zdrowe placuszki bezglutenowe, zdrowe śniadanie, placuszki na śniadanie, placuszki bez glutenu, placki kasztanowe, naleśniki kasztanowe, mini naleśniki, fit przepisy, fit placki, fit naleśniki



placuszki kasztanowe, naleśniki z mąki kasztanowej, fit placki, fit naleśniki, fit blog, blog dietetyczny, pomysł na śniadanie, sycące śniadanie,



dietetyczne pancakes, dietetyczne naleśniki, dietetyczne placuszki, fit naleśniki, fit naleśniki bez glutenu, placuszki kasztanowe, placuszki z mąki kokosowej,



naleśniki bez glutenu, zdrowe śniadanie, śniadanie na słodko, naleśniki z maki kokosowej, śniadanie białkowo-tłuszczowe, śniadanie low carb na słodko, blog dietetyczny, przepisy na sycące śniadania,

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *