Bez glutenu,  Desery,  FIT Słodkie,  Naleśniki/ Placki,  Śniadanie,  Wegetariańskie

Jogurtowe placuszki biszkoptowe- fit

jogurtowe placuszki biszkoptowe, jogurtowe placuszki, placuszki bezglutenowe, placuszki puszyste, fit śniadanie, słodkie śniadanie, zdrowe śniadania, przepis na puszyste pancakes,



Niezwykle delikatne, puszyste placuszki w wersji jednoosbowej 🙂 Często przepisy na naleśniki, pancakes czy racuchy są tworzone na potrzeby rodzinne, a czasem po prostu potrzebna jest jedna porcja, tylko dla siebie 😉

Jogurtowe placuszki to świetna opcja na pełnowartościowe śniadanie. Są bardzo lekkie i puszyste dzięki dodaniu ubitego białka. Placuszki świetnie się smażą. Pasują do wszystkiego! Ja zawsze jem naleśniki, czy właśnie mini placuszki z owocami, jogurtem i polewą czekoladową. Akcent czekoladowy musi się pojawić, chociaż nie jest dominujący. Należę bardziej do drużyny waniliowej, ale nuta czekoladowa zawsze mile widziana 😀




Jogurtowe placki biszkoptowe:


– 1 jajko – żółtko i białko oddzielić
– 1/3 szklanki jogurtu naturalnego (3 łyżki)
– 1 łyżka ksylitolu
– 1 łyżka budyniu waniliowego (proszku)
– 1/3 szkl. zmielonych płatków owsianych ( w wersji bez glutenu muszą mieć certyfikat)
– 1 płaska łyżka mąki*
– szczypta soli
– 1/3 łyżeczki pr. do pieczenia
– 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
– trochę soku z cytryny- 1 łyżeczka


Białka ubić na sztywno z sokiem z cytryny i solą.
Zmielone płatki wymieszać z budyniem, proszkiem do pieczeni i sodą.
Żółtko zmiksować z ksylitolem i jogurtem naturalnym. Dosypać suche składniki. Na koniec w dwóch partiach dodać ubite białko.

Placuszki smażyć na maśle klarowanym – uzyskają cudowny maślany posmak. Delikatnie przewracać na drugą stronę. Kolejne partie można smażyć bez tłuszczu, jednak na początek polecam użyć trochę masła, nie potrzeba dużej ilości 🙂

Jogurtowe placuszki podałam z gruszką, mandarynką, dżemem wiśniowym, posypką z cukru kokosowego i odrobiną polewy kakaowej. Do placuszków najlepiej użyć dżemów niskosłodzonych albo samemu zrobić mus z owoców z erytrytolem czy stewią. Świetnym dodatkiem jest też gotowy produkt od AllNutrition, jak owoce w żelu, ale nie jest to też tania opcja. Niemniej jednak bardzo smaczna jest wersja “Cherry in Jelly” 😉


Kto się skusi na takie śniadanie? Najlepsze jest to, że robiąc te jogurtowe placuszki każdy może smakować inaczej! Wystarczy każdego placuszka połączyć z innymi dodatkami i mamy naprawdę ekstra śniadanie na wypasie. To idealna opcja dla osób, które nie wyobrażają sobie życia bez słodyczy, a dokładniej to po prostu bez słodkiego smaku 🙂


*może być jakakolwiek: ryżowa, kukurydziana, orkiszowa- te sprawdzą się najlepiej



jogurtowe placuszki biszkoptowe, jogurtowe placuszki, placuszki bezglutenowe, placuszki puszyste, fit śniadanie, słodkie śniadanie, zdrowe śniadania, przepis na puszyste pancakes,  przepisy bez glutenu,



 
zdrowe śniadanie, fit śniadanie na słodko, blog o zdrowym odżywianiu, przepisy na zdrowe śniadanie, blogerka kulinarna, blog lifestlowy, fit przepisy na śniadanie,



 
placuszki jogurtowe, jogurtowe placuszki biszkoptowe, jogurtowe placuszki, jogurtowe pancakes, fit śniadanie,



 
przepis na zdrowe śniadanie, przepis na placuszki jogurtowe, przepis na zdrowe pancakes, naleśniki jogurtowe, naleśniki biszkoptowe, mini naleśniki, zdrowe naleśniki, zdrowe placuszki,



 
zdrowe śniadanie na słodko, pomysł na śniadanie, fit śniadanie na słodko, fit placuszki, fit racuchy, fit przepisy, zdrowe przepisy, placuszki z jogurtem, puszyste placuszki bez glutenu, przepisy bez glutenu,

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *