najlepsza szarlotka bez glutenu
Bez glutenu,  Ciasta z owocami,  FIT Słodkie,  Tarty/ Ciasta kruche

Najlepsza szarlotka – bez glutenu i cukru ;)

najlepsza szarlotka, szarlotka bez glutenu, zdrowa szarlotka, fit blog, fit szarlotka, zdrowe ciasto, motywator dietetyczny, dietetycznie i zdrowo, przepis na dietetyczne ciasto,


Skąd ta nazwa? Dlaczego najlepsza szarlotka? Bo w tym cieście znajdziecie same super składniki, w tym produkty “superfood”, ale w polskim wydaniu, bo jestem zdania, że trzeba sięgać po to, co regionalne i sezonowe 🙂

Eksperymentalnie próbuję światowych nowości, ale i tak wolę tańsze produkty 😉 Mimo, że nie mają tak silnego przebicia marketingowego w porównaniu do promowanej super żywności, pod względem składników odżywczych wcale nie odstają od tych drogich i reklamowanych!

Krajanka jabłkowa, czy po prostu szarlotka ale ta najlepsza szarlotka 😉 Ten post to właśnie przepis na moją wersję ciasta, które na stołach gości bardzo często.

Przemyciłam do niej kilka smacznych i zdrowych składników, tak żeby wzbogacić wypieku
Ciacho jest bez glutenu i cukru! 🙂


Najlepsza szarlotka w moim wydaniu!

Kruche ciasto bezglutenowe:
forma ok. 20×30 cm


– 200 g mąki owsianej bezglutenowej – można samemu zmielić płatki na mąkę
– 100 g mąki migdałowej
– 100 g mąki łubinowej albo jaglanej albo ryżowej
– 30 g siemienia lnianego zmielonego na mąkę- polecam len złocisty
– 1 opakowanie budyniu waniliowego/śmietankowego (40g)
– 100 g masła klarowanego/oleju kokosowego
– 50 g oleju rzepakowego/ryżowego (o naturalnym smaku)
– 1 jajko + 2 żółtka
– 1 łyżka syropu klonowego/miodu
– 2 łyżki masła orzechowego (20g)
– 50 g jogurtu wegańskiego- kokosowy na przykład
– 1/4 łyżeczki soli
– 1 i 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
– 1/2 łyżeczki naturalnego ekstraktu waniliowego
+ mleko – opcjonalnie jeśli ciasto byłoby za suche


do kruszonki:
+ 3 łyżki drobnych płatków owsianych-najlepiej krótko zblendować
+ 1 łyżka masła orzechowego
+ 1 łyżka syropu klonowego

pianka:
+ 2 białka
+ 1/3 szkl.erytrolu/ksylitolu
+ szczypta soli
+ 1 łyżeczka budyniu waniliowego



Masło klarowane i olej rozpuścić, odstawić do wystudzenia.
Wszystkie mąki na ciasto kruche przesiać i wymieszać. Dodać pozostałe składniki razem. Zagnieść ciasto. Jeśli ciasto jest zbyt klejące, wystarczy dosypać trochę mąki ryżowej, owsianej albo nawet gryczanej. Jeśli za suche, to dolać odrobinę mleka. Podzielić w stosunku 1/3 i 2/3. Większą cześć zawinąć w folię i schłodzić w lodówce przez 45 minut.

Do pozostałej części dodać składniki na kruszonkę, czyli płatki owsiane, masło orzechowe i syrop klonowy. Całość wymieszać dłońmi tworząc okruszki.

Białka ubić na szywno z solą. Dodawać partiami ksylitol/erytrol i miksować. Na koniec budyń i tylko wymieszać.


Mus jabłkowy:

– 1.5 kg jabłek
– 1.5 łyżeczki cynamonu
– 50 g suszonych moreli niesiarkowanych albo daktyli
– 1 łyżeczka masła klarowanego

Jabłka wydrążyć. Nie obierać. Pokroić w kostkę. Morele również posiekać.
Na patelni rozpuścić masło i dosypać cynamon, lekko podprażyć. Dodać jabłka. Całość najpierw podprażyć na dość sporym ogniu. Następnie zmniejszyć i dusić, aż jabłka odparują i z częśći powstanie mus, tzn, rozpadną się. Jeśli jabłka nie puszczają za bardzo wody, to po podprażeniu należy odrobinę podlać wodą, po tym powinny zacząć się dusić. Prażenie i duszenie powinno zająć od 20-30 minut w zależności od wielkości patelni. Dodać morele, wymieszać i odstawić do wystudzenia.


Formę wyłożyć papierem do pieczenia. Na spód dajemy większą część kruchego ciasta. Posypujemy delikatnie mąką owsianą/jaglaną/ryżową/ziemniaczaną. Wyłożyć jabłka, na to piana z białek. Na wierzch wysypać kruszonkę- może być odrobinę klejąca.

Szarlotkę należy piec w 170 stopniach przez 45-50 minut.
Następnie odstawić do wystudzenia- można ją udekorować pudrem z ksylitolu albo polewą a la lukier.
Swój zdrowy lukier robię z erytrytolu oraz jogurtu 😉

Moja najlepsza szarlotka zasmakuje każdemu…. A to dlatego, że nie pozbywamy się smaku, ale niezdrowych składników 😉
Masło, czy inny tłuszcz to zdrowe produkty, gdyż tłuszcz jest potrzebny do przyswojenia witamin. Zastąpienie mąki pszennej również na plus… no i oczywiście polskie cudowne jabłka 🙂


szarlotka bez glutenu, szarlotka na kruchym cieście, fit szarlotka, fit ciasto z jabłkami, zdrowe ciasto z jabłkami, przepis na szarlotkę, szarlotka przepis,



szarlotka bez nabiału, szarlotka na maśle, maślana szarlotka, maślane kruche ciasto, kruche ciasto z jabłkami, jak zrobić szarlotkę, dietetyczna szarlotka, najlepsza zdrowa szarlotka



zdrowe ciasto, zdrowe kruche ciasto, kruche ciasteczka bez cukru, kruche ciasto bez cukru, szarlotka z cynamonem, prosta szarlotka, sprawdzony przepis na szarlotkę, mus jabłkowy, domowe wypieki, zdrowe wypieki, blog dietetyczny,



szarlotka z pianką, kruche ciasto, aromatyczna szarlotka, szarlotka bezglutenowa, fit szarlotka, szarlotka dietetyczna, szarlotka bez glutenu,


domowa szarlotka, domowy przepis na szarlotkę, szarlotka od babci, szarlotka z całych jabłek, ciasto kruche z musem jabłkowym, ciasto bez cukru, zdrowe ciasto, zdrowe wypieki, dietetyczne ciasta,


szarlotka bez glutenu, najlepsza szarlotka, ciasto półkruche, przepis na kruche ciasto, szarlotka z bakaliami, szarlotka z cynamonem, sprawdzony przepis na szarlotkę

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *