FIT Słone,  Wegańskie,  Wegetariańskie

Kotlety warzywne udające kanapki (wegańskie)

Takie kotleciki robię dość często, gdy wiem, że nie będę miała możliwości zjedzenia obiadu. Wtedy większość osób sięga po kanapki- w moim przypadku nie jest to dobre rozwiązanie, bo ja po prostu kanapką nasycam się na krótko.

Stąd pomysł na kotleciki warzywne, dość płaskie- bardziej przypominające placuszki, które smaruję jakąkolwiek pastą i złączam. Powstają tym samym smakowite warzywne kanapki, które wystarczy zawinąć w papier śniadaniowy i wziąć do torby.

Odpowiednia dawka przypraw sprawia, że kotleciki zajada się z przyjemnością i są bardziej sycące od tradycyjnych kanapek 🙂
Gorąco polecam!



Składniki:
5-6 kotletów

– 1 mała marchewka
– 1 pietruszka
– 100 g cukinii
– 5 pieczarek ( średniej wielkości)
– 50 g pora
– 1 łyżka zmielonego lnu
– 2 łyżki mąki dyniowej*
– 1 łyżka świeżego posiekanego koperku
– sól, pieprz, papryka słodka, papryka ostra,

Wszystkie warzywa oprócz pora zetrzeć na tarce. Por pokroić w półtalarki i zaparzyć. Odsączyć po 5 minutach. Warzywa wymieszać i odstawić na 20 minut. Odsączyć z nadmiaru wody. Dosypać len mielony, mąkę oraz przyprawy.

Formę wyłożyć papierem do pieczenia. Papier należy posmarować oliwą albo olejem. Na blasze układamy uformowane w rękach kotlety- nie powinny być zbyt małe, ponieważ podczas pieczenia trochę się skurczą. Kotlety nie są mocno zbite, ale dzięki siemieniu lnianemu podczas pieczenia ładnie się złączą.

Pieczemy w 170 stopniach przez 35-40 minut – w zależności od wielkości kotletów.

Odstawić do wystudzenia. Posmarować ulubioną pastą i złączyć. U mnie pomidorowa pasta tatarska.
Smacznego 🙂

* można zastąpić jakąkolwiek, ale dyniowa zawiera mało węglowodanów, a dużo białka. Ponadto kaloryczność w 100 gwynosi tyle samo, jak w przypadku pozostałych mąk tradycyjnych, ok. 350-360 kcal.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *