fbpx

Wega艅ska pizza gryczana ze szparagami :)

thumbnail

Coraz cz臋艣ciej eksperymentuj臋 w kuchni 馃檪
Na co dzie艅 ma by膰 zdrowo, lekko i bezcukrowo!
Weekend nale偶y przede wszystkim do s艂odyczy, bo w kwestii obiadowej 艂atwiej jest mi uzyska膰 zadowalaj膮cy efekt w postaci zdrowego posi艂ku.

Dietetyczne s艂odko艣ci r贸wnie偶 robi臋, ale pieczenie to te偶 pr贸bowanie nowych technik czy smak贸w tradycyjnych- czuj臋 potrzeb臋 sprawdzania swoich si艂 w odtwarzaniu s艂odko艣ci z r贸偶nych stron 艣wiata…a tutaj nie ma miejsca na ust臋pstwa, je艣li chc臋 uzyska膰 jak najbardziej zbli偶ony smak.

Wracaj膮c jednak do eksperyment贸w- zacz臋艂am urozmaica膰 swoje dania i tak na przyk艂ad przez tydzie艅 by艂am wegank膮 – odkry艂am nowe bardzo smaczne po艂膮czenia, ale bez jajek i sera 偶ycia sobie nie wyobra偶am.

Mog臋 kupi膰 ser wega艅ski, zrobi膰 w艂asny z migda艂贸w, a zamiast jajek stosowa膰 ich zast臋pnik, ale z drugiej strony skoro lubi臋 bia艂y ser, to czemu mam go unika膰? Nie podejmuj臋 tutaj kwestii ideologicznej, czy nawet trendu na unikanie nabia艂u… nabia艂 lubi臋, chocia偶 i tak nie jem go zbyt wiele- zazwyczaj jogurt i troch臋 sera do kanapki, po kt贸re i tak si臋gam przede wszystkim w weekend 馃榾 Jajek u偶ywam tylko i wy艂膮cznie wiejskich, zreszt膮 musz臋 czerpa膰 sk膮d艣 bia艂ko, bo mi臋so jadam maksymalnie raz na tydzie艅, a czasem nawet rzadziej 馃槈

Tak czy inaczej – weganizm nie jest jednak bardzo trudny – gdy masz czas i ochot臋 na robienie takich posi艂k贸w…. warto wcieli膰 w jad艂ospis kilka wega艅skich pozycji.

Obiad by艂 bardzo smaczny…
Pizza na gryczanym spodzie z sosem pomidorowym, moc膮 warzyw i podkr臋caj膮cym smak pra偶onym s艂onecznikiem 馃檪 Dobre danie, gdy w lod贸wce zalegaj膮 resztki.
Zach臋cam do wypr贸bowania!



Przepis:
1 porcja
inspiracja

– 60 g m膮ki gryczanej
– 7 g 艣wie偶ych dro偶d偶y
– 1/4 艂y偶eczki cukru
– 1/3 艂y偶eczki soli
– ok. 80- 100 ml wody

– 250 g szpinaku
– 1 ma艂a cebula
– kilka pieczarek
– kawa艂ek papryki
– s贸l, pieprz, ga艂ka muszkato艂owa, lubczyk, koperek
– 1 艂y偶ka pestek s艂onecznika
– oliwa z oliwek
– kilka ugotowanych szparag贸w

– 1 pomidor聽+ 1 艂y偶eczka koncentratu pomidorowego聽+ oregano

Dro偶d偶e rozpu艣ci膰 z cukrem i kilkoma 艂y偶kami wody. Dosypa膰 m膮k臋, s贸l i dolewa膰 powoli wod臋. Ciasto powinno mie膰 konsystencj臋 podobn膮 do racuch贸w. Nie jest to struktura do zagniatania, lecz raczej do rozsmarowania. Ciasto wystarczy dobrze wymiesza膰. Odstawi膰 do wyro艣ni臋cia 20-30 minut- a偶 podwoi swoja obj臋to艣膰.

Du偶膮 form臋 wy艂o偶y膰 papierem do pieczenia. Posmarowa膰 papier oliw膮- dzi臋ki temu ciasto nie przyklei si臋.
Wy艂o偶y膰 je na form臋 i rozprowadzi膰 – grubo艣膰 ok. 0,5 centymetra. Odstawi膰 na 5 minut.

Piec w 180 stopniach przez 15-20 minut, a偶 si臋 delikatnie zrumieni.

W tym czasie pomidora drobno pokroi膰 i w艂o偶y膰 do garnka. Poddusi膰 i doda膰 koncentrat oraz oregano. Odparowa膰 nadmiar wody.
Na patelni zeszkli膰 cebul臋. Doda膰 szpinak, pokrojone w kostk臋 papryk臋 oraz pieczarki. Doprawi膰.
S艂onecznik podpra偶y膰 i doda膰 do warzyw.

Podpieczony sp贸d posmarowa膰 sosem pomidorowym, wy艂o偶y膰 farsz, na to ugotowane szparagi.
Piec w 180 stopniach z dodatkow膮 funkcj膮 grilla na g贸r臋, aby podpiec szparagi – ok. 15 minut.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Back To Top