FIT Słone,  Obiad/Kolacja,  Śniadanie,  Wegetariańskie

Sałatka z pieczonymi pomidorami, brokułem,porem i słonecznikiem.

Bardzo zdrowa i niskokaloryczna sałatka. Idealna na kolację, a nawet jako dodatek do obiadu. Pieczone pomidory dodają świetnego aromatu, pyszny brokuł, chrupiący słonecznik…oczywiście jeszcze takie dodatki jak por i sos z pieczonym czosnkiem na jogurcie naturalnym… i powstaje wyjątkowe danie 🙂 W domu unosił się piękny zapach pomidorów. Tata zapytał , co tak ładnie pachnie, więc coś musiało być na rzeczy! 🙂

Składniki : 1 porcja
 
– 3 pomidory średniej wielkości – z dużą ilością miąższu
– 80 g brokuł
– 1 łyżka ziaren słonecznika
– 1 por
– 1 łyżeczka oliwy z oliwy
– 4 łyżki jogurtu naturalnego
– 2 ząbki czosnku
– przyprawy: bazylia, oregano, zioła do sałatek, ewentualnie czosnek granulowany,
pieprz sól
Pomidora pokroić w cząstki. Wymieszać z łyżeczką oliwy z oliwek. Posypać delikatnie bazylią i solą. Układamy pomidory na folii aluminiowej. Czosnek tylko obieramy i również układamy na blaszce z pomidorami. Piekarnik nastawić na 200 stopni C.  Pomidory wkładamy do nagrzanego na 20 minut –  aż zmiękną i lekko przypieką. Czosnek powinien być miękki zależy od grubości. Można sprawdzić podczas pieczenia i wyciągnąć go wcześniej.
Brokuł gotujemy we wrzątku przez ok. 10 minut, aż będzie miękki.
Por kroimy i zalewamy wrzątkiem. Smażymy bez tłuszczu.
 Słonecznik prażymy na suchej patelni.
Czosnek przeciskamy przez praskę – zmiękczony czosnek powinien gładko dać się przecisnąć.
Jogurt naturalny wymieszać z czosnkiem i przyprawami – oprócz ziół do sałatek. U mnie dość obfita ilość pieprzu 🙂
Przyprawy można dodawać według smaku.
W półmisku układamy brokuła, pieczone pomidory, rozsypujemy por i słonecznik. Doprawiamy ziołami do sałatek. Na wierzchu dodajemy jogurt z resztą przypraw i naszym czosnkiem.
Gotowe!
Smacznego 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *