FIT Słone,  Obiad/Kolacja

Zapiekane warzywa z kurczakiem.

Miałam ochotę na coś sycącego, dobrego i zdrowego, ale tak żebym nie czuła ,że jedzenie jest jałowe albo po prostu dietetyczne. Zapiekane warzywa nabierają tak znakomitego smaku i aromatu, że ze spokojem mogą konkurować z innymi daniami z piekarnika. Do tego coś sycącego, czyli kurczak, zamarynowany na noc. Lekko, zdrowe i przesmacznie 😀

Składniki:
– 2 filety z kurczaka
– 1 bakłażan
– 1.5 cukinii
– 1 cebula czerwona
– 1 cebula zwykła
– 1 papryka czerwona
– 300-400 g pieczarek
– 1 por
– przyprawy: słodka papryka, majeranek, oregano, sól, pieprz,
– oliwa z oliwek
Filety oczyścić i pokroić w kostkę. Dodać 1 łyżkę oliwy z oliwek i przyprawy – ilość według uznania. Włożyć do lodówki na całą noc albo chociaż na 2-3 godziny.
Bakłażana pokroić w kostkę, cukinie w talarki. Cebule i paprykę w kostkę i przysmażyć na suchej patelni – delikatnie podlać wodą podczas smażenia. Por również pokroić i sparzyć wrzątkiem.
Pieczarki obrać i pokroić w spore kawałki.
Naczynie żaroodporne wysmarować delikatnie oliwą z oliwek, ułożyć na spód cukinie, na to mięso. Następnie cebule, por, paprykę i bakłażana.
Piekarnik nagrzać do 200 stopni C. Zapiekać przez 30 minut – po 15 minutach zamieszać całość. Jak zmniejszy objętość, dodać pieczarki na wierzch. Zapiekać jeszcze 30-40 minut – pamiętać o przemieszaniu, należy zmieniać pozycję składników. Pod koniec w miarę możliwości przerzucić mięso, aby się trochę zrumieniło.
Całość pieczenia wyniosła u mnie 1h.10 minut. Ale było warto. Cukinia i bakłażan zrobiły się miękkie, pieczarki lekko się zrumieniły, a mięso było delikatne.
Dodałam jeszcze trochę brokułów, które już prosiły o wykorzystanie 🙂
Danie jest warte wypróbowania. Można je modyfikować, dodawać swoje dodatki. Zawsze smakuje rewelacyjnie! 🙂
Smacznego.



Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *