Bez glutenu,  FIT Słone,  Obiad/Kolacja,  Wegetariańskie

Trochę inny dhal z czerwonej soczewicy – dietetycznie i zdrowo!

Tak jak już pisałam wcześniej… teraz trochę lżejszej kuchni 😉 Danie dzisiejsze zależy do kuchni indyjskiej. Przepis podpatrzyłam tutaj , ale lekko zmieniłam. Dopasowałam do domowych kubków smakowych. Indyjskie przyprawy są bardzo specyficzne, nie każdemu mogą podchodzić. 

Co to jest “dhal”? Danie przygotowywane właśnie z czerwonej soczewicy albo żółtej fasoli mung. Kuchnia indyjska to bogactwo ziaren i zbóż. W tym przepisie ziarna soczewicy są gotowane razem z innymi składnikami, trochę jak risotto. Do tego pomidory, cebula i oczywiście aromatyczne przyprawy. U mnie dla przebicia smaku ogórek małosolny i pietruszka! 

Dlaczego w opisie “trochę inny dhal”? Ponieważ zrobiłam z tego bardziej sos używając całej puszki pomidorów, pomijając kmin, dodając pietruszkę i ogórka 🙂

Idealne rozwiązanie na obiad. Posiłek pyszny, mega zdrowy i dietetyczny! 🙂





Składniki:
– 200 g czerwonej soczewicy
– 2 średnie cebule
– 3 ząbki czosnku
– pomidory z puszki: ja użyłam pomidorów i sosu, czyli razem 800 gram
– duży pęczek pietruszki
– 2/3 łyżeczki mielonej kolendry
– 1/3 łyżeczki imbiru mielonego
– 1 łyżeczka słodkiej papryki
– odrobina papryczki chilli
– 1/2 łyżeczki kurkumy
– 1 łyżka oliwy
– 2 czubate łyżeczki koncentratu pomidorowego
– sól, pieprz
– świeża kolendra

Cebulę kroimy w kostkę. Podsmażamy na oliwie. Następnie lekko dusimy dodając wodę. Dodajemy soczewicę i ok.500 ml wody. Gotujemy pod przykryciem, aż ziarna soczewicy zrobią się miękkie. W tym momencie czas na przyprawy: 2 ząbki czosnek przeciśnięte przez praskę + 1 pokrojony, pietruszka drobno pokrojona ( odrobinę zostawić świeżą na talerz), kolendra, imbir, kurkuma, słodka papryka i chilli. Mieszamy o gotujemy, aż aromat przypraw się uwolni 🙂 Teraz czas na pomidory: sos bezpośrednio wlać, a pomidory pokroić ale niezbyt drobno. Na koniec dodatek koncentratu pomidorowego, soli i pieprzu dla smaku.

Podajemy na kaszy albo ryżu- najlepiej w miseczce. Ozdabiamy pietruszką albo kolendrą , a dla chętnych dajemy ogórka, który moim zdaniem komponował się idealnie. Dodawał wyrazistości i lekkiego kwaskowatego smaku.

Danie jest inne, smaczne i dietetyczne! Samo zdrowie 🙂
Polecam gorąco do wypróbowania! 


One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *