FIT S艂one,  Obiad/Kolacja

Fish Burger! Zdrowy i pyszny :)

To jest co艣! Domowy (nie)fast food jest najlepszy. To danie chyba nie ma minus贸w. Bo jak mo偶na skrytykowa膰 ciemn膮 bu艂k臋, ryb臋, warzywa i odrobin臋 sera – dla smaku? Jak dla mnie to 3w1: t艂uszcz, bia艂ka i w臋glowodany, czyli pe艂nowarto艣ciowy posi艂ek. Dla mnie: jest to jeden z lepszych przepis贸w! Nie wolno tego zmarnowa膰 馃檪

Sk艂adniki: przepis na 8 burger贸w
– 8 bu艂ek ciemnych, najlepiej w艂asnych. Ja u偶y艂am bu艂ek orkiszowo-pszenno-偶ytnich na zakwasie w艂asnego wypieku. Przepis tutaj
– 600 g filet贸w rybnych
– 1 kajzerka, bu艂ka – do farszu z ryby
– 100 g cebuli
– 3 偶abki czosnku
– 1/2 艂y偶eczki ga艂ki muszkato艂owej
– 1 艂y偶eczka oregano
– 2 艂y偶eczki pieprzu cytrynowego
– 1 艂y偶ka oliwy
– 1 jajko
– 2 艂y偶eczki otr臋b贸w 偶ytnich
– 2 艂y偶eczki p艂atk贸w owsianych
– 30 gram贸w bu艂ki tartej
– s贸l, pieprz
30 minut przed robieniem farszu kajzerk臋 albo bu艂k臋 inn膮 namoczy膰 w mleku. Ryb臋 drobno kroimy, siekamy. Mo偶na zmieli膰, ale ja nie przepadam na “papk膮” 馃檪 Dodajemy najpierw przyprawy, czyli: s贸l, pieprz, ga艂k臋 muszkato艂ow膮, oregano, pieprz cytrynowy, czosnek przeci艣ni臋ty przez prask臋, otr臋by, p艂atki owsiane i oliw臋. Mieszamy. Nast臋pnie mo偶na doda膰 1 roztrzepane jajko i pokruszon膮 kajzerk臋. Zamiesza膰. Na koniec doda膰 bu艂k臋 tart膮 i dobrze wymiesza膰, zagnie艣膰. 
Formowa膰 kotleciki i lekko obtoczy膰 w bu艂ce tarce – wystarczy troch臋. 
Kotleciki sma偶y膰 na oliwie- nie musi by膰 to g艂臋boki t艂uszcz, 2 -3 艂y偶ki wystarcz膮. Najlepiej sma偶y膰 na ma艂ym ogniu, aby kotleciki w 艣rodku si臋 dopiek艂y. 
Bu艂ki przekroi膰, mo偶na na艂o偶y膰 troch臋 sera 偶贸艂tego, ple艣niowego, brie  i lekko podpiec w piekarniku. Bu艂ka musi by膰 chrupi膮ca i ciep艂a, a ser lekko roztopiony. 
Reszta jest ju偶 do przewidzenia. Na bu艂ce uk艂adamy sa艂at臋, pomidora, mo偶na r贸wnie偶 sur贸wk臋, ketchup, majonez, chrzan – kto co lubi. Polecam delikatn膮 sur贸wk臋 bez majonezu, sa艂at臋, pomidora, troch臋 sera roquefort ( na jednej po艂贸wce bu艂ki, zapiec w piekarniku) i ketchup – a w 艣rodku oczywi艣cie nasza gwiazda, czyli rybka!
Ten posi艂ek jest bardzo po偶ywny i zdrowy! Takich da艅 nie trzeba sobie specjalnie odmawia膰 馃檪


3 komentarze

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *